שלום, אורח
אימייל : סיסמה: זכור אותי

נושא: עיצוב המטבח

עיצוב המטבח 03 מרס 2012 14:54 #1

שלום עמרי
הרבה שינויים קרו במהלך השיפוץ והמטבח עבר תהפוכות שונות :
החלטתי לעשות את המטבח מקביל שכל צד הוא 3.5 מטר המרווח ביניהם 1.30 . בצד השמאלי יהיה מזווה 60 ס"מ, אחריו מקרר 100 ס"מ (יש לי מקרר רחב) עשיתי נישה שהוא לא יבלוט אלא יהיה באותו קו של הארונות, לאחר המקרר יהיה שיש 60 ס"מ מתחתן מגירות ואז כיריים 100 ס,מ ושיש 30 ס"מ מתחת מגירת תבלינים.

בצד הימני יהיה שיש רחב של 90 ס"מ מול מגירת התבלינים יהיה שיש 30 ס"מ מתחת נישה פתוחה 30 ס,מ לסלסלות לבצל, תפו"א וכו' אח"כ כיור וחצי 80 ס"מ , מדיח 60 ס"מואז שיש כ 2 מטר מתחתן 2 סטים מגירות ס"מ.
אני רוצה לעשות שיש רחב בכדי שאוכל להשתמש בחצי האי גם מהצד השני - לייצור ארונות בכדי לאחסן דברים פחות שימושיים, וגם לייצור דלפק . בסוף הדלפק תכננתי לעשות מדפים פתוחים לדברי נוי -( זהו הצד שפונה לפינת אוכל ולסלון.
אשמח לקבל את חוות דעתך



יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: עיצוב המטבח 04 מרס 2012 18:27 #2

הי ליז,

אני די משוכנע שראיתי לפני כמה זמן תכנית כמו של הבית שלך והמטבח אצל מישהו אחר. האם יכול להיות שזה מפרויקט של 'חבר' ביבנה??

בסך הכל התכנית שלך נראית לי טובה מאוד!

הנישה למקרר היא מצוינת וטוב שמקמת את המקרר קרוב יותר לכיור ולכיריים ואת המזווה רחוק יותר.

מרחק של 130סמ בין השיש של האי לבין משטח העבודה של הכיריים הוא טוב. לרוב אני ממליץ לא לתכנן מרחק זה כך שיהיה גדול מ-120סמ' אבל בגלל שמטבח שלך הוא 'פרוזדורי', חשוב שהתנועה בו תהיה נוחה. לכן טוב עשית עם המרחק הזה.

לכיריים יש משטחי הנחה משני הצדדים, וכך באמת צריך להיות. משטח ההנחה של המקרר יכול להיות השיש שלצידו או האי שמאחוריו. אם את מתכננת לקנות מקרר עם דלת אחת אז חשוב שתוודאי שהדלת יכולה להיפתח לכיוון שמאל (כלומר צירים מצד שמאל) – לא בכל המקררים זה אפשרי. אם את קונה מקרר עם שתי דלתות אז אין עם זה בעיה.

ואיפה תכננת לשים את תנור האפייה והמיקרו? האם זו היחידה שמימין למקרר? אם כן, אז מה שכתבתי למעלה לגבי משטח ההנחה למקרר לא מדויק – רק האי יהווה משטח הנחה במקרה זה. בנוסף לכך, תכנון כזה ייצור נישה דחוסה מעט עבור הכיריים וקולט האדים.

לגבי משולש העבודה כיריים-כיור-מקרר. למרות שלא מסומנים מרחקים בתכנית, נראה לי מהתאור שלך שהמרחקים בסדר. בכל אופן, את יכולה לוודא לבד שכל צלע במשולש העבודה היא בתחום המרחקים 120-270סמ'.

התכנון של האי גם נראה לי טוב, אם כי בתכנית הכיור נראה קרוב מדי לחלון (זה רק בתכנית?). גם לכיור צריכים להיות משטחי הנחה. לפחות 30-40סמ' מכל צד.

גודל ארון האי של 90סמ יאפשר לך ארונות הפונים לתוך המטבח בעומק של 60סמ' וארונות הפונים לסלון בעומק של 30סמ'.

ולגבי הלדפק, לא הבנתי במאה אחוז איך את רוצה לעשות בו מדפים פתוחים לכיוון פינת האוכל והסלון. אני גם לא בטוח שכדי לסגור את הצד שלו הפונה לכיוון שרותי האורחים. לדעתי עדיף להשאיר את הצד הזה פתוח ומאורר.

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: עיצוב המטבח 05 מרס 2012 07:58 #3

שלום עמרי
תודה על תשובתך,
התכנית היא באיזור ירושלים...
לגבי המקרר יש לנו מקרר עם 2 דלתות כך שזה לא מהווה בעיה, התנור והכריים הם יחידה אחת . יש לי בעיה עם המיקרו מכיוון שאני מתלבטת בין לשים אותו במזווה לבין האופציה לשים אותו בארון תלוי מצד ימין של המקרר ולהמשיך את הארון עד לקלפה שמעל המקרר וכך עדיין יהיה לי את משטח העבודה משמאל לכיריים. אך אני לא יודעת אם מבחינה עיצובית זה יראה יפה . חשבתי על ארון לא מאוד עמוק ( למיקרו) אלא ממש בעומק של מיקרו ואז זה לא יפריע לי למשטח עבודה.
הכיור יהיה במרחק של 30-40 ס"מ מהחלון ומתחת לשיש אני מתכוונת לעשות יחידה נשלפת/פתוחה ליבשים - תפו"א בצל וכו' .
לגבי הדלפק אם אתה עומד ומסתכל מפינת האוכל לכיוון המטבח אז הצד השמאלי ביותר מתחת לדלפק יהיו 2 מטר ארונות מדפים בעומק של 30 ס"מ לאיחסון כלים פחות שימושים . בצד הימני מטר וחציחשבתי לעשות מלמטה 2 מגירות או מגירה אחת מעל המגירה לעשות נישה - מתקן לבקבוקים לשתייה חריפה שיהיו בשכיבה מעל יהיה מדף פתוח לדברי נוי . מה שאני מתלבטת זה לא עמוס מידי?
לגבי הצד שפונה לשירותים אין לי הרבה אפשרויות מכיוון שיש מגירות שפונות לתוך המטבח וארון של ה 30 ס"מ שפונה לפינת האוכל ( מתחת לדלפק)
תודה
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: עיצוב המטבח 05 מרס 2012 18:14 #4

הי ליז,

לדעתי מיקרו תלוי הוא הפתרון הכי טוב. כמו שכתבת, זה בעיקר ישאיר לך יותר משטח עבודה (שזה חשוב מאוד) ולדעתי גם ישאיר את האזור הזה 'מאוורר' ולא עמוס מדי.

עומק ארון מיקרו הוא 40סמ'. עומק ארון עליון סטנדרטי הוא 30סמ' כך שארון המיקרו טיפה עמוק מהסטנדרט.

ולגבי החלק הימני של הדלפק. לדעתי כדאי לוותר על המגירה כדי שלא יהיה עמוס מדי. נראה לי שזה מתאים למה שאת חושבת.

דרך אגב, את מוזמנת לנסות להשתמש ב'מחליטון' כדי לקבל החלטה מסוג זה (קישור בדיון העליון בפורום).

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: עיצוב המטבח 05 מרס 2012 19:08 #5

מזה רציתי להגיד משהו...
אבל עמרי ענה על הכל כל כך ביסודיות!

הדבר היחיד שדורש תיקון - או שלא הבנתי נכון הוא
הארון שמתחת לאי.
מכיוון שנמצאים שם מקומות ישיבה יש צורך במקום לרגליים - בו לא יהיה ארון של לפחות 35 ס"מ.

חוצמזה נראה טוב מאוד!!!

בהצלחה
מיטל זהר ללוז -
מנהלת שיווק, מכירות וקשרי לקוחות.
גיל ללוז, חרש עץ
נגרייה לעבודות עץ בהזמנה אישית.

054-6843400
פייסבוק: גיל ללוז, חרש עץ

את המטבח שלנו אנו מחליפים בממוצע...
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: עיצוב המטבח 06 מרס 2012 21:05 #6

הי, זה נכון עמרי עונה ביסודיות ועל שוב תודה לך עמרי.
לשאלתך את האי אני עושה ברוחב של 90 ס"מ ואז דלפק מעץ תלוי בהגבהה מעל השיש .
אני עדיין מתלבטת לגבי החומרים אני רוצה עץ מלא ולשלב חומר נוסף בצבע שמנת . לגבי סוג העץ אני מתלבטת בין אמבויה לבין אגוז אמריקאי . יש לי מקרר נירוסטה ותנור /כיריים ביחידה אחת בצבע שחור .
אשמח לחוות דעת
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: עיצוב המטבח 07 מרס 2012 19:59 #7

הי ליז,

לאמבויה יש טקסטורה יותר מובחנת ודומיננטית מאשר לאגוז אמריקאי (אשר כמעט לא רואים בו את טקסטורת העץ).

אם את רוצה למשוך תשומת לב רבה לכיוון הדלפק אז לכי על אמבויה. אם את רוצה משהו קצת יותר מעודן אז לדעתי עדיף אגוז אמריקאי.

ובכל אופן...

לדעתי בכל מקרה הדלפק ימשוך הרבה תשומת לב. הסיבה לכך שהוא יהיה עץ מלא ושאר המטבח בצבע שמנת (זה מה שכתבת, נכון?), ובנוסף לכך הוא יהיה מוגבה מעל ארונות המטבח של האי.

כלומר - אין צורך למשוך אליו יותר מדי תושמת לב, ולכן, לדעתי עדיף לבחור באגוז אמריקאי.

אבל זו רק דעתי ואת ממש לא חייבת להסכים איתי :).

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: עיצוב המטבח 07 מרס 2012 21:01 #8

ערב טוב עמרי ,
חשבתי לעשות את החלק שצמוד לקיר - כלומר הגבוהים בצד של המקרר- בעץ מלא ואת האי בשמנת ואת הדלפק באותו עץ של הגבוהים,
מה דעתך? חשוב לי ליצור עניין המטבח והסלון מפינת האוכל הם חלל אחד גדול, אני מאוד אוהבת לבשל ונמצאת בכל זמן פנוי שלי וגם נוהגת לארח לא מעט , רוצה פרקטיות נוחות ויופי . לא רוצה להתחרט אח"כ ול"התבאס"
תודה גדולה על כל הטיפים שאני מקבלת ממך!
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: עיצוב המטבח 08 מרס 2012 19:34 #9

הי ליז,

לדעתי כדאי ללכת על גוון אחד, או סוג חומר אחד לרוב המטבח, ורק חלק קטן ממנו לעשות שונה.

מה שאני מבין ממה שאת אומרת הוא שאת רוצה שחצי מטבח יהיה עץ מלא (הארונות הגבוהים) וחצי מטבח יהיה בצבע שמנת (האי).

לדעת בבחירה כזו יש מעין 'חוסר יציבות' לעין. אני הייתי בוחר בחומר אחד או גוון אחד ורק את הדלפק עושה מחומר שונה.

מה דעתך על העניין הזה?

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: עיצוב המטבח 09 מרס 2012 10:13 #10

הי עמרי
הבנת נכון ,
אני חושבת שבאמת אלך על עץ בכל המטבח , ( זה לא יהיה עמוס מידי?) את הדלפק אתה חושב שכדאי לעשות מסוג עץ אחר או דווקא חומר אחר בהיר יותר? מה היית ממליץ?
יש להתחבר כדי להגיב.
Time to create page: 0.183 seconds
Powered by פורום Kunena
פרזול למטבח חזיתות מטבח חיפוי קיר מזכוכית

תשובות לשאלות קוליות

איך לשדרג מדפים במטבח לבן?

גימור מט או מבריק לארונות מטבח לבנים?

מה צריך להיות גובה מיקרוגל בארון בילטאין?

שאלות ותשובות נוספות? לחצו כאן.

×

הרשמו לטיפים שלי וקבלו מיידית ובחינם...

  • שיטות עבודה בהן אני משתמש באופן אישי בכל מטבח אותו אני מעצב ומתכנן
  • רעיונות מקוריים שיסייעו לכם לתכנן מטבח סופר פרקטי ויפיפה!
  • מידע שיסייע לכם להוזיל את עלויות המטבח ולחסוך כסף!
  • בונוס - דוח מיוחד עם 10 הטעויות הנפוצות בעיצוב מטבחים וכיצד להימנע מהן
  • אני שונא ספאם ולעולם לא שולח ספאם. כתובת המייל שלכם בטוחה אצלי ולעולם לא אעביר אותה למישהו אחר.

אני כבר חייבת לתת לך פידבק על הטיפים האדירים שלך! העצות מצוינות. הכתיבה קולחת. אתה מחדש לנו דברים. מתייחס למה שחשוב לי מכל: פרקטיות ואסתטיקה. ולא שוכח לדבר על עלויות. לא ראיתי התייחסות כזו בשום מקום אחר.

--ליאת הלפרין. ירושלים

×

הרשמו לטיפים שלי וקבלו מיידית ובחינם...

  • שיטות עבודה בהן אני משתמש באופן אישי בכל מטבח אותו אני מעצב ומתכנן
  • רעיונות מקוריים שיסייעו לכם לתכנן מטבח סופר פרקטי ויפיפה!
  • מידע שיסייע לכם להוזיל את עלויות המטבח ולחסוך כסף!
  • בונוס - דוח מיוחד עם 10 הטעויות הנפוצות בעיצוב מטבחים וכיצד להימנע מהן
  • אני שונא ספאם ולעולם לא שולח ספאם. כתובת המייל שלכם בטוחה אצלי ולעולם לא אעביר אותה למישהו אחר.

אני כבר חייבת לתת לך פידבק על הטיפים האדירים שלך! העצות מצוינות. הכתיבה קולחת. אתה מחדש לנו דברים. מתייחס למה שחשוב לי מכל: פרקטיות ואסתטיקה. ולא שוכח לדבר על עלויות. לא ראיתי התייחסות כזו בשום מקום אחר.

--ליאת הלפרין. ירושלים

×
מחפשים מישהו שיתכנן לכם את המטבח?

שימעת יהב היא מעצבת מטבחים מומלצת מטעם לימון מטבחים.

"עם כל-כך הרבה פרטים שצריך לאזן - פרקטיקה, אסתטיקה, התאמה אישית ותקציב, תכנון מטבח חדש יכולה להיות חוויה מרגשת ומפחידה כאחד. תנו לי לדאוג לכאבי הראש, כך שאתם תוכלו להירגע, ובאמת ליהנות מרכישת מטבח שתפור בדיוק עבורכם."

לחצו כאן כדי לשמוע עוד פרטים!

שימעת יהב
תכנון ועיצוב מטבחים