שלום, אורח
אימייל : סיסמה: זכור אותי

נושא: שאלה חשובה בקשר ל- אי מטבח

שאלה חשובה בקשר ל- אי מטבח 24 ספט 2012 08:55 #1

שלום
רציתי להתייעץ איתך בהקדם האפשרי בקשר למיקום האי ובכלל במטבח
מצ״ב תוכנית מצב חדש ובו רואים מטבח בצורה ר עם אי בעומק 90 שכיסאותיו פונים לכיוון פינת האוכל והרווח בין האי לכיסאות הפינת אוכל הוא 1.20 מטר. האי בגובה משטח העבודה
כמו כן זהו מעבר לאיזור החדרים בבית.
רציתי לדעת האם האי ממוקם במקום נכון או שכדאי לוותר עליו כי הוא יגרום לצפיפות וכפל של ישיבה כפולה.
לתשובתך המהירה אודה
גל
קבצים מצורפים:
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: שאלה חשובה בקשר ל- אי מטבח 24 ספט 2012 20:06 #2

כמו כן הייתי מעוניין לדעת אם כדאי לוותר על האי לטובת ארון מזווה ברוחב 75 וגובה 2.20 שיהיה ממוקם ליד המדרגות ממש אחרי הפינת אוכל היכן שרשום רוחב 78 ס״מ
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: שאלה חשובה בקשר ל- אי מטבח 24 ספט 2012 20:19 #3

הי גל,

עברתי על תכנית המטבח שלכם בעיון.

חסרות לי המידות המתארות את המרחק בין האי לבין משטחי העבודה במטבח. המרחק האופטימלי בין האי לבין משטחי העבודה של המטבח צריך להיות 110-120סמ'.

אם זה באמת המצב אז האי לא צפוף במיקומו במטבח.

אבל...

בהחלט יש צפיפות במעבר לכיוון שאר הבית בגלל מיקום פינת האוכל. אילולא היא היתה (ואני מניח שלא תרצו לוותר עליה) הייתי אומר לכם ללא חשש כן לעשות את האי (בהנחה שהמרחקים שציינתי למעלה נכונים).

אז כמו שזה עכשיו יחד עם פינת האוכל זה נראה לי צפוף מידי. כפל מקומות הישיבה הוא לא עניין בגלל שלאי ולפינת האוכל יש פונקציות קצת אחרות. האי הוא לאכילה יותר קזואלית ופינת האוכל היא לאכילה יותר 'מסודרת'.

בשורה התחתונה, כרגע נראה לי שהייתי מוותר על האי. יצא שכרך בהפסדך...

לא הבנתי את עניין ויתור על האי לטובת המזווה. וגם לא מצאתי את מידה 78סמ'. תוכל לתאר זאת יותר טוב?

גמר חתימה טובה!

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: שאלה חשובה בקשר ל- אי מטבח 24 ספט 2012 20:27 #4

הכוונה למזווה:
אם מסתכלים מאיזור הסלון לעבר פינת האוכל, ממש אחריה יש קיר באורך 78 ס״מ משמאל לשתי המדרגות לעלייה לחדרים.
חשבנו לוותר על האי ובמיקום של הקיר לעשות מזווה
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: שאלה חשובה בקשר ל- אי מטבח 24 ספט 2012 21:10 #5

הי גל,

פונקציונלית מבחינת נפח אחסון זה יהיה בסדר, אבל אני חושב שמשהו כזה מבחינה אסתטית ממש לא יראה טוב.

אתם צריכים להחליט מה יותר חשוב לכם, נפח אחסון או האסתטיקה של המטבח. אם אתם מתקשים להחליט יש לי משהו שיוכל לעזור לכם.

מדובר באפליקציית אקסל שכתבתי שנקראת המחליטון!. אני מצרף את הקבצים. הסתכלו קודם על קובץ הדוגמא. ההסברים בפנים.

דרך אגב,

יצא לכם לחשוב או לבדוק את שני הרעיונות הבאים...

1. לעשות אי ללא מקומות ישיבה. האי יתפקד בעצם רק כנפח אחסון נוסף ומשטח עבודה נוסף.
2. לעשות אי בניצב למשטח העבודה של הכיריים, כלומר ליד הכניסה לבית. צריך לראות מבחינת המידות שזה מסתדר.

ועוד הערה קטנה, אתם צריכים להזיז את הכיריים כך שיהיה מרווח של לפחות 30-40סמ' מהקיר. זה משטח ההנחה וצריך שהוא יהיה נוח.

מצד שני אתם צריכים לוודא שהמרחק בין הכיריים לכיור הוא לכל הפחות 90סמ'. אם זה לא כך העבודה במטבח לא תהיה נוחה.

בקיצור...

צריך למצוא פה איזשהו אופטימום ואולי לשקול רוויזיה גדולה יותר בתכנון של המטבח. העברת הכיור לקיר השני וכדומה.

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: שאלה חשובה בקשר ל- אי מטבח 25 ספט 2012 04:55 #6

תודה רבה על התשובות
מה המרחק המינימלי שאני צריך לשמור בין הכיסאות של הפינת אוכל לכיסאות של האי?
יש לך רעיון כדאי לעצב את ה ר של המטבח שיהיה פונקציונלי לכיריים ולכיור?
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: שאלה חשובה בקשר ל- אי מטבח 26 ספט 2012 07:41 #7

הי גל,

כדי שהמעבר לכיוון שאר החדרים יהיה נוח רוחבו צריך להיות 90-100סמ'.

אתה יכול לתרגם את הרוחב הזה למרחק בין הכסאות. העניין הוא שצריך לקחת בחשבון שבחלק מהזמן יישבו על הכסאות כך שהמרחק האמיתי צריך להמדד כאשר הכסאות בעצם בחוץ (כלומר יושבים עליהם) ולא כאשר הם צמודים לאי.

לדעתי כן אפשר לקחת בחשבון שנניח יושבים על האי ולא בפינת האוכל ואז רק הכסאות בצד של האי נמצאים בחוץ ואילו כסאות פינת האוכל צמודים לשולחן האוכל.

לגבי עיצוב ה-ר עם האי והכיריים. אני הייתי בודק את האופציה להפריד את ארון הבילט אין לחלק תחתון עם תנור בילטאין וחלק עליון עם מיקרוגל. ביניהם יהיה משטח שיש. למעשה המיקרו יהיה תלוי מעל השיש.

כל עוד החלק התחתון של המיקרו לא עובר גובה של 137סמ' זה בסדר מבחינת כללי הארגונומיה.

מה זה נותן?

אם תעשו את זה תוכלו להעביר את הכיריים סמוך לפינה של המטבח על הקיר של המקרר ולעשות קולט אדים מעל הכיריים. זה ייתן יותר מרווח עבודה ומשטחי הנחה טובים לכיריים, לכיור, למקרר, לתנור ולמיקרו!



את הכיור תעבירו לחלק הימני של החלון כך שלא יהיו צמודים לחלון מצד אחד (להשאיר 40סמ') ומצד שני המרחק בינם לבין הכיריים יהיה לפחות 90סמ'.

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: שאלה חשובה בקשר ל- אי מטבח 26 ספט 2012 07:44 #8

הי גל,

הנה תמונה המראה מטבח עם מיקרו תלוי.

זה עובד ממש מצויין עם כי זה פחות נוח לילדים קטנים.

(תלחץ על התמונה כדי להגדיל אותה)

עמרי

עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
עריכה אחרונה: 26 ספט 2012 07:44 מאת עמרי.
יש להתחבר כדי להגיב.
Time to create page: 0.162 seconds
Powered by פורום Kunena
פרזול למטבח חזיתות מטבח חיפוי קיר מזכוכית

תשובות לשאלות קוליות

איך לשדרג מדפים במטבח לבן?

גימור מט או מבריק לארונות מטבח לבנים?

מה צריך להיות גובה מיקרוגל בארון בילטאין?

שאלות ותשובות נוספות? לחצו כאן.

×

הרשמו לטיפים שלי וקבלו מיידית ובחינם...

  • שיטות עבודה בהן אני משתמש באופן אישי בכל מטבח אותו אני מעצב ומתכנן
  • רעיונות מקוריים שיסייעו לכם לתכנן מטבח סופר פרקטי ויפיפה!
  • מידע שיסייע לכם להוזיל את עלויות המטבח ולחסוך כסף!
  • בונוס - דוח מיוחד עם 10 הטעויות הנפוצות בעיצוב מטבחים וכיצד להימנע מהן
  • אני שונא ספאם ולעולם לא שולח ספאם. כתובת המייל שלכם בטוחה אצלי ולעולם לא אעביר אותה למישהו אחר.

אני כבר חייבת לתת לך פידבק על הטיפים האדירים שלך! העצות מצוינות. הכתיבה קולחת. אתה מחדש לנו דברים. מתייחס למה שחשוב לי מכל: פרקטיות ואסתטיקה. ולא שוכח לדבר על עלויות. לא ראיתי התייחסות כזו בשום מקום אחר.

--ליאת הלפרין. ירושלים

×

הרשמו לטיפים שלי וקבלו מיידית ובחינם...

  • שיטות עבודה בהן אני משתמש באופן אישי בכל מטבח אותו אני מעצב ומתכנן
  • רעיונות מקוריים שיסייעו לכם לתכנן מטבח סופר פרקטי ויפיפה!
  • מידע שיסייע לכם להוזיל את עלויות המטבח ולחסוך כסף!
  • בונוס - דוח מיוחד עם 10 הטעויות הנפוצות בעיצוב מטבחים וכיצד להימנע מהן
  • אני שונא ספאם ולעולם לא שולח ספאם. כתובת המייל שלכם בטוחה אצלי ולעולם לא אעביר אותה למישהו אחר.

אני כבר חייבת לתת לך פידבק על הטיפים האדירים שלך! העצות מצוינות. הכתיבה קולחת. אתה מחדש לנו דברים. מתייחס למה שחשוב לי מכל: פרקטיות ואסתטיקה. ולא שוכח לדבר על עלויות. לא ראיתי התייחסות כזו בשום מקום אחר.

--ליאת הלפרין. ירושלים

×
מחפשים מישהו שיתכנן לכם את המטבח?

שימעת יהב היא מעצבת מטבחים מומלצת מטעם לימון מטבחים.

"עם כל-כך הרבה פרטים שצריך לאזן - פרקטיקה, אסתטיקה, התאמה אישית ותקציב, תכנון מטבח חדש יכולה להיות חוויה מרגשת ומפחידה כאחד. תנו לי לדאוג לכאבי הראש, כך שאתם תוכלו להירגע, ובאמת ליהנות מרכישת מטבח שתפור בדיוק עבורכם."

לחצו כאן כדי לשמוע עוד פרטים!

שימעת יהב
תכנון ועיצוב מטבחים