שלום, אורח
אימייל : סיסמה: זכור אותי
  • דף:
  • 1
  • 2

נושא: התלבטות בעיצוב מטבח חדש

התלבטות בעיצוב מטבח חדש 06 נוב 2011 04:37 #1

שלום עומרי
יש לי שתי אופציות של מטבח.
מתלבטת לגבי צורת האי הנכונה למטבח
ואיפה המיקום הטוב ביותר לשים את הכיריים.
ואם יש לך הערות נוספות לגבי המטבח.
הקובץ נשלח אליך במייל
תודה




עריכה אחרונה: 06 נוב 2011 05:58 מאת עמרי.
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: התלבטות בעיצוב מטבח חדש 06 נוב 2011 06:19 #2

הי בטי,

ברוכה הבאה לפורום :)

האמת היא שקצת קשה לי לענות לך כי חסרה לי התמונה המלאה של הבית ובמיוחד של החללים הקרובים למטבח. איפה הסלון נמצא, איפה המעברים והכניסות. בנוסף גם נראה לי ששני השרטוטים שהעלית הם לא באותו כיוון (נכון?). בקיצור... חסר לי המבנה הכללי של המטבח כדי לענות לשאלתך.

אם תוכלי להעלות שרטוט של כל החלל זה יהיה הרבה יותר טוב.

ובכל זאת אנסה להעלות כמה נקודות שכדאי לחשוב עליהן.

כדי שהדיון יהיה יותר קל, בואי נקרא לאופציה עם חצי האי - אופציה א'. ולאופציה עם האי במרכז המטבח אופציה ב'.

אז ככה...

יש באופציה א', המטבח עם חצי האי כמה בעיות מרכזיות...

- המרחק בין הכיריים לכיור קטן מדי. זהו משטח העבודה המרכזי במטבח וחשוב שהוא יהיה מספיק נוח וגדול. המינימום המומלץ הוא 90סמ.

- המרחק בין הכיריים לדלפק הישיבה מאוד קטן. זה לא נוח, אין משטח עבודה גדול מספיק בצדדי הכיריים (משטחי הנחה) וזה גם מסוכן!

-ארונות המטבח בחצי האי מאוד קטנים. 30סמ' עומק לארון מטבח תחתון זה בזבוז.


באופציה ב', המטבח עם האי במרכז, לעומת זאת...

- עומק האי מאפשר ארונות מטבח תחתונים בעומק טוב (60סמ) וישיבה נוח ליד האי.

-משטחי ההנחה מצדי הכיריים הם יותר טובים מאופציה א'.

-הכיריים לא מהווים סיכון בטיחותי! (במיוחד בבית בו יש ילדים).

-המרחק בין הכיריים לכיור עדיין קטן מדי גם באופציה הזו. נסי למצוא דרך להגדיל אותו. אולי, אם זה אפשרי להעביר את הכיור יחידה אחת שמאלה.



בקיצור...

על פניו נראה לי שהמטבח עם האי במרכז היא האופציה העדיפה. למרות שגם לה יש חסרונות כמו שכתבתי למעלה.

בכל מקרה, חשוב רק שתוודאי שהמרחק בין האי לבין משטחי העבודה הוא בסביבות 110סמ.

כמו כן אני לא בטוח שהאי באופציה הזו פונה לכיוון הנכון. אולי עדיף שהוא יפנה לכיוון החלון. כך יהיה גם יותר נעים למי שיושב על האי.

אם סיבוב האי לא מתאים מבחינת עיצוב המטבח, אולי שווה לחשוב על אי ריבועי. כזה שאפשר לשבת על שתי צלעות סמוכות שלו.

מה את אומרת?

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

איזור המטבח 06 נוב 2011 21:01 #3

שלום
אני מצרפת תוכנית של איזור המטבח וסביבתו.
מה דעתך בעניין?
תודה


עריכה אחרונה: 07 נוב 2011 05:13 מאת עמרי.
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: איזור המטבח 07 נוב 2011 05:13 #4

הי בטי,

העברתי את התמונה שהעלית לדיון הזה כי אני מניח שלכך התכוונת.

עכשיו, אחרי שהעלית את השרטוט של כל החלל אני מבין יותר טוב מה קורה :)

העניין הוא שיש הבדל בין השרטוט הזה לבין השרטוט המקביל של חברת המטבחים. בשרטוט המטבח הזה המרחק בין הכיריים לדלפק הישיבה הוא טוב ולא מהווה בעיה. בשרטוט הקודם שהעלית המרחק קטן מדי ויוצר כמה בעיות כמו שכתבתי קודם.

כך או כך...

התמונה הזו מחזקת את דעתי שהאופציה של האי במרכז עדיפה כי יש עוד שתי סיבות לרעת האופציה הזו.

הראשונה, המרחק בין חצי האי לבין פינת האוכל קטן מדי וסוגר הן את המטבח והן את פינת האוכל. ייווצר מצב שלא יהיה נוח לשבת לא על חצי האי ולא בפינת האוכל.

השנייה, חצי האי סוגר את המרחב לכיוון הסלון. זה מצופף את הבית ויוצר, לדעתי, הפרדה מיותרת של חלל המטבח מהחלל של הסלון.

לגבי הכיוון של האי במרכז המטבח באופציה הקודמת שהראית. עדיף שיהיה מסובב. לא רק שיהיה יותר נעים לשבת על האי אלא גם שמשטח העבודה יהיה יותר פרקטי. האי יצור למעשה משטח עבודה מול הכיור.

במצב הנוכחי של האי משטח העבודה עליו לא נגיש מספיק והשימוש בו יהיה מוגבל.

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: התלבטות בעיצוב מטבח חדש 07 נוב 2011 08:57 #5

תודה עומרי .
האם תוכל להראות לי בציור את האי במצב נכון .כולל היכן לשים כסאות .
והיכן אפשר למקם את הכיריים בצורה נכונה כאשר השאיפה שלי להשאיר את המדיח בצד שמאל של הכיור.
ושוב תודה
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: התלבטות בעיצוב מטבח חדש 07 נוב 2011 09:47 #6

הי בטי,

התכוונתי למשהו כזה פחות או יותר. אין כאן סקלה אבל המרחק בין משטח העבודה של הכיור ומשטח העבודה של האי צריך להיות 110סמ. והמרחק בין האי לבין קיר הארונות יכול להיות 90-100סמ.

יכול להיות שבצורה הזו המקרר יעמוד מול האי וצריך לבדוק כמה מרחק יישאר. בכל מקרה מקרר כאן חייב להיות עם שני דלתות או מקרר עם דלת אחת וצירים בצד ימין כך שהפתיחה שלו תהיה נוחה.

אפשרות נוספת היא אי ריבועי עם מקומות ישיבה כמו בשרטוט שלמעלה ומקומות ישיבה לכיוון פינת האוכל.

לגבי הכיריים. אם הם יהיו ברוחב של 60סמ' אז בסך הכל המיקום שלהם בסדר. צריך שיהיה להם לפחות 30-40סמ פנויים מכל צד כדי שהעבודה עליהם תהיה נוחה.

עמרי


עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: התלבטות בעיצוב מטבח חדש 07 נוב 2011 14:45 #7

עמרי תודה
לא ראיתי את שרטוט האי הרבועי .אפשר שוב שרטוט.
האם כדאי לעשות ארונות על כל הקיר של הפריזדר בהנחה שהגז עובר.
האם הקיר של הכיריים נשאר ללא ארונות עליונים ?
שוב תודה
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: התלבטות בעיצוב מטבח חדש 07 נוב 2011 18:21 #8

שלום בטי,
כמעצבת פנים, אני נוהגת לבחון את התכנית הכללית טרם נכנסת לפרטים של מבנה מטבח.
אני חייבת לומר שאני רואה הרבה בעיות בתכנית שצירפת, מלבד ההתלבטות בעניין האי.
אתחיל עם הכניסה לבית - ישירות לתוך חלל המטבח. אין הדרגתיות, אין איזו קבלת פנים. דווקא מחשבה אחרת לגמרי על מיקום האי, כמו דלפק במקביל לדלת הכניסה שהוא חצי אי המחובר לצלע המקרר - תאורה יפה מעל, כסאות בר מרשימים, כבר הכניסה יותר מזמינה.
בהתאמה לכך, צריך לשנות את מבנה המטבח.
שנית, העמדת הריהוט בסלון. לא בדיוק הבנתי, אם כל קירות הסלון הם ויטרינה או רק הצד מעבר לשולחן פינת האוכל. בכל מקרה, מיקום כזה של הספה חוסם את כל החדר, כל המעברים צרים ובין רהיטים, הגב לגינה או למרפסת?
ברור שהמבנה מאפשר צפיה בטלויזיה אבל חבל לקלקל את כל חווית חדר המגורים עבור פונקציה אחת. יש פתרונות אחרים.
בהתאמה, שולחן האוכל חוסם את המעבר.
בקיצור, אם יש מקום להעמדה שונה (והתאמת תכנית חשמל ותאורה לכך) הייתי ממליצה לך לבחון אופציות תכנון נוספות.
סורנה כפיר
תכנון ועיצוב פנים
soranakfir.com
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
054-7202280
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: התלבטות בעיצוב מטבח חדש 07 נוב 2011 20:07 #9

הי בטי,

לא ראית שרטוט של האי הריבועי כי לא צרפתי אותו. עכשיו הוא מצורף. ומצורפת גם הדמיה של מטבח אחר הממחישה את העניין.

קחי בחשבון שלא ציירתי בקנה מידה אלא רק סקיצה הממחישה למה אני מתכוון. כדי לראות אם זה יעבוד כמו שצריך את חייבת לעשות הדמיה ותכנון רציני.

וזה מחבר אותי למה שסורנה כתבה. אני מסכים איתה לחלוטין שצריך לבחון אופציות נוספות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, כמו שכתבתי, היא הדמיה ותכנון רציניים של כל החלל ולא רק של המטבח.




עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: התלבטות בעיצוב מטבח חדש 14 נוב 2011 20:29 #10


מצרפת תכנון אחר .אשמח לשמוע דעתך .
יש להתחבר כדי להגיב.
  • דף:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.184 seconds
Powered by פורום Kunena
פרזול למטבח חזיתות מטבח חיפוי קיר מזכוכית

תשובות לשאלות קוליות

איך לשדרג מדפים במטבח לבן?

גימור מט או מבריק לארונות מטבח לבנים?

מה צריך להיות גובה מיקרוגל בארון בילטאין?

שאלות ותשובות נוספות? לחצו כאן.

×

הרשמו לטיפים שלי וקבלו מיידית ובחינם...

  • שיטות עבודה בהן אני משתמש באופן אישי בכל מטבח אותו אני מעצב ומתכנן
  • רעיונות מקוריים שיסייעו לכם לתכנן מטבח סופר פרקטי ויפיפה!
  • מידע שיסייע לכם להוזיל את עלויות המטבח ולחסוך כסף!
  • בונוס - דוח מיוחד עם 10 הטעויות הנפוצות בעיצוב מטבחים וכיצד להימנע מהן
  • אני שונא ספאם ולעולם לא שולח ספאם. כתובת המייל שלכם בטוחה אצלי ולעולם לא אעביר אותה למישהו אחר.

אני כבר חייבת לתת לך פידבק על הטיפים האדירים שלך! העצות מצוינות. הכתיבה קולחת. אתה מחדש לנו דברים. מתייחס למה שחשוב לי מכל: פרקטיות ואסתטיקה. ולא שוכח לדבר על עלויות. לא ראיתי התייחסות כזו בשום מקום אחר.

--ליאת הלפרין. ירושלים

×

הרשמו לטיפים שלי וקבלו מיידית ובחינם...

  • שיטות עבודה בהן אני משתמש באופן אישי בכל מטבח אותו אני מעצב ומתכנן
  • רעיונות מקוריים שיסייעו לכם לתכנן מטבח סופר פרקטי ויפיפה!
  • מידע שיסייע לכם להוזיל את עלויות המטבח ולחסוך כסף!
  • בונוס - דוח מיוחד עם 10 הטעויות הנפוצות בעיצוב מטבחים וכיצד להימנע מהן
  • אני שונא ספאם ולעולם לא שולח ספאם. כתובת המייל שלכם בטוחה אצלי ולעולם לא אעביר אותה למישהו אחר.

אני כבר חייבת לתת לך פידבק על הטיפים האדירים שלך! העצות מצוינות. הכתיבה קולחת. אתה מחדש לנו דברים. מתייחס למה שחשוב לי מכל: פרקטיות ואסתטיקה. ולא שוכח לדבר על עלויות. לא ראיתי התייחסות כזו בשום מקום אחר.

--ליאת הלפרין. ירושלים

×
מחפשים מישהו שיתכנן לכם את המטבח?

שימעת יהב היא מעצבת מטבחים מומלצת מטעם לימון מטבחים.

"עם כל-כך הרבה פרטים שצריך לאזן - פרקטיקה, אסתטיקה, התאמה אישית ותקציב, תכנון מטבח חדש יכולה להיות חוויה מרגשת ומפחידה כאחד. תנו לי לדאוג לכאבי הראש, כך שאתם תוכלו להירגע, ובאמת ליהנות מרכישת מטבח שתפור בדיוק עבורכם."

לחצו כאן כדי לשמוע עוד פרטים!

שימעת יהב
תכנון ועיצוב מטבחים