שלום, אורח
אימייל : סיסמה: זכור אותי

נושא: מטבח חדש באילוצי מטבח ישן

מטבח חדש באילוצי מטבח ישן 06 נוב 2011 11:49 #1

שלום רב,
אנחנו מנסים לתכנן מטבח חדש שיתחשב במגבלות המטבח הקיים: מיקום כיור (פחות או יותר, כלומר ניתן להזיז מס' ס"מ ימינה או שמאלה אבל לא יותר כדי להמנע מחציבה לצורך העברת האינסטלציה) ומגבלה שניה מיקום כיריים שמעליהם ממוקם קולט אדים עם ונטה בקיר (ולכן חייבים להשאר במיקום הנוכחי דבר שמאוד מגביל).
המטבח בצורת ח' כאשר בקירות עם הכיריים ועם הכיור יש חלונות גדולים ולכן שם יש ארונות נמוכים בלבד.
באחת האופציות ניסיתי לשלב בר קטן רק לצורך הקפה והעיתון בבוקר.
ולאחר ההקדמה הארוכה אני מצרפת שתי סקיצות ואשמח לשמוע הערות והארות לגבי התכנון הלא מקצועי שלי. שמפאת לחץ זמן לא נוכל להעזר במתכננים מקצועיים.
תודה רבה על השרות המדהים לציבור המבולבל
יעל :oops:
קבצים מצורפים:
עריכה אחרונה: 06 נוב 2011 19:31 מאת עמרי.
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: מטבח חדש באילוצי מטבח ישן 06 נוב 2011 20:05 #2

הי יעל,

אני מתנצל על הקשיים בהעלאת הקבצים לפורום. באמת היתה בעיה ועכשיו סדרתי את זה. אם תרצי בעתיד אז תוכלי להעלות קבצי pdf עם שם קובץ באנגלית ללא בעיות. אני מקווה...

לשאלתך, יש משהו בעייתי משותף לשתי התכניות -

-הכיריים אצלך ממוקמים מעל שתי יחידות תחתונות. בדרך כלל לא עושים משהו כזה. הסיבה לכך היא זה יגזול גובה ונפח אחסון משתי יחידות תחתונות במקום מיחידה אחת. נסי לסדר את המטבח כך שהכיריים יהיו ממוקמים מעל יחידה תחתונה אחת בלבד.

וספציפית באופציה A...

-הבר הקטן נראה לי צפוף ודחוק. גם המקרר סוגר אותו קצת וגם ארון התריס על השיש סוגר מהצד. אם את מחליטה בסוף להישאר עם התכנית הזו אז לדעתי שווה לחשוב לוותר על ארון התריס כדי לרווח את הדלפק הזה.

חוצמזה, השארת 142סמ בין הדלפק למדיח. זה יותר מדי. את בשקט יכולה לרדת ל-110-120סמ ולהאריך את הדלפק. זה יהיה הרבה יותר נוח. נכון שאי אפשר יהיה להיכנס למטבח כשהמדיח פתוח אבל זה קורה רק כפעם ביום וגם זה לזמן יחסית קצר.

האמת היא שחסרה לי סקיצה של שאר הבית, איך המטבח מתחבר לסלון ולחדרים אחרים ובאיזה אופן. לכן אני לא בטוח אם מה שאני עומד לכתוב אפשרי בכלל...

הרחבת דלפק זה גם משהו שכדאי לחשוב עליו. דלפק מטבח כזה בעומק של 45סמ הוא צר מדי. נסי לראות איך את יכולה להרחיב אותו ל-60סמ ולהפוך אותו ליותר נוח.

יש עוד משהו הקשור למקרר. דלת המקרר במטבח צריכה להיפתח שמאלה (צירים בצד שמאל) כדי שהמקרר יהיה זמין לכיוון הכיריים והכיור. הבעיה היא שהדלפק מפריע לדלת להיפתח. בפועל, בגלל הידית יכול להיות שזה יהיה אפילו פחות מ-90מעלות. צר לי שאני כותב את זה, אבל זה ממש לא נוח.

האם את יכולה להעביר את הדפק לצד השני??

אופציה B -

-מזווה ברוחב של 45סמ הוא צר מדי. אם תשתמשי במסילות של בלום למשל (האלה עם הבלומושיון... טריקה שקטה) אז חשוב שתדעי שרוחב המגירות הוא כ-9סמ קטן מהרוחב החיצוני של הארון (6סמ מסילות + כ-3סמ עובי דופן של הארון). כלומר מארון עם רוחב חיצוני של 45 סמ ישארו לך בסוף מגירות ברוחב 36סמ'. די צר בשביל מזווה...

ובאופן דומה, השארת 94סמ למקרר אבל בפועל יש עובי דופן לנישה של המקרר וגם צריך להשאיר לפחות כ-2סמ מכל צד כדי שמהקרר יכנס בנוחות. כלומר מ-94סמ יישארו לך בפועל כ-87סמ לרוחב של המקרר. האם זה המקרר שיש לך?

אני לא יודע אם זה יעבוד, אבל מה את אומרת על ההצעה הבאה... העברת המקרר לפינה השמאלית, משמאל לכיריים. ויתור על ארון בילט אין והשמת התנור מתחת לקו השיש. ויצירה של אי עם ארונות מטבח תחתונים ודלפק ישיבה איפה שנמצא עכשיו חצי-האי. את המיקרו ניתן לתלות מעל השיש בסמוך למקרר.

שוב, אני לא יודע אם זה יעבוד אבל אני מנסה להציע לך כיוון מחשבה שאולי כלל לא עלה על דעתך. אם זה לא יעבוד אולי תוכלי לפתח את בעצמך למשהו טוב יותר.

אז מה את אומרת??

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.
Time to create page: 0.166 seconds
Powered by פורום Kunena
פרזול למטבח חזיתות מטבח חיפוי קיר מזכוכית

תשובות לשאלות קוליות

איך לשדרג מדפים במטבח לבן?

גימור מט או מבריק לארונות מטבח לבנים?

מה צריך להיות גובה מיקרוגל בארון בילטאין?

שאלות ותשובות נוספות? לחצו כאן.

×

הרשמו לטיפים שלי וקבלו מיידית ובחינם...

  • שיטות עבודה בהן אני משתמש באופן אישי בכל מטבח אותו אני מעצב ומתכנן
  • רעיונות מקוריים שיסייעו לכם לתכנן מטבח סופר פרקטי ויפיפה!
  • מידע שיסייע לכם להוזיל את עלויות המטבח ולחסוך כסף!
  • בונוס - דוח מיוחד עם 10 הטעויות הנפוצות בעיצוב מטבחים וכיצד להימנע מהן
  • אני שונא ספאם ולעולם לא שולח ספאם. כתובת המייל שלכם בטוחה אצלי ולעולם לא אעביר אותה למישהו אחר.

אני כבר חייבת לתת לך פידבק על הטיפים האדירים שלך! העצות מצוינות. הכתיבה קולחת. אתה מחדש לנו דברים. מתייחס למה שחשוב לי מכל: פרקטיות ואסתטיקה. ולא שוכח לדבר על עלויות. לא ראיתי התייחסות כזו בשום מקום אחר.

--ליאת הלפרין. ירושלים

×

הרשמו לטיפים שלי וקבלו מיידית ובחינם...

  • שיטות עבודה בהן אני משתמש באופן אישי בכל מטבח אותו אני מעצב ומתכנן
  • רעיונות מקוריים שיסייעו לכם לתכנן מטבח סופר פרקטי ויפיפה!
  • מידע שיסייע לכם להוזיל את עלויות המטבח ולחסוך כסף!
  • בונוס - דוח מיוחד עם 10 הטעויות הנפוצות בעיצוב מטבחים וכיצד להימנע מהן
  • אני שונא ספאם ולעולם לא שולח ספאם. כתובת המייל שלכם בטוחה אצלי ולעולם לא אעביר אותה למישהו אחר.

אני כבר חייבת לתת לך פידבק על הטיפים האדירים שלך! העצות מצוינות. הכתיבה קולחת. אתה מחדש לנו דברים. מתייחס למה שחשוב לי מכל: פרקטיות ואסתטיקה. ולא שוכח לדבר על עלויות. לא ראיתי התייחסות כזו בשום מקום אחר.

--ליאת הלפרין. ירושלים

×
מחפשים מישהו שיתכנן לכם את המטבח?

שימעת יהב היא מעצבת מטבחים מומלצת מטעם לימון מטבחים.

"עם כל-כך הרבה פרטים שצריך לאזן - פרקטיקה, אסתטיקה, התאמה אישית ותקציב, תכנון מטבח חדש יכולה להיות חוויה מרגשת ומפחידה כאחד. תנו לי לדאוג לכאבי הראש, כך שאתם תוכלו להירגע, ובאמת ליהנות מרכישת מטבח שתפור בדיוק עבורכם."

לחצו כאן כדי לשמוע עוד פרטים!

שימעת יהב
תכנון ועיצוב מטבחים