תודה עמרי וסורנה על התשובות!
כבקשתך, עמרי, מצ"ב תוכנית הדירה. אני מקווה שאתה יושב בנחת עם כוס קפה (כמו שאתה אוהב להציע לנו בכתבות שלך), כי במסדרון יש חדרון קטן שנראה ריק... במציאות יש בו דוד! אתה קולט?!
אי אפשר לשבור את הקיר מאחורי המקרר כי יש שם חדר שינה נוסף.
כמו שתראה יש הרבה מקום לפינת אוכל בין המטבח לסלון, אבל אני לא בטוחה שהאי-ישיבה יותר חשוב לי מפינת האוכל. בשבתות האי לא יתפקד, וכשיגיעו הילדים (בעז"ה) ואורחים, אני לא רוצה שהשולחן יפריע לכניסה של המסדרון (שיצטרכו לעשות "הקפות").
האי מתאים לאכלוס של עד 3 אנשים, ז"א שכשנהיה + 2, הוא כבר לא יתפקד כמקום מפגש משפחתי.
אני בונה עליו בעיקר בשביל הכוס קפה בבוקר עם פרוסת עוגת גבינה (דיאטטית, אל דאגה!). ברור לי שברגע שיהיה לי אי, השימוש היומיומי שלי ישתנה - כי האי כבר שם. אבל הוא לא MUST כרגע.
אגב, כבר פלשתי מהמטבח לסלון... מאיפה אתה חושב שהמצאתי את המספר המדויק 34 ס"מ? (רמז: מרצפת חתוכה).
אני יודעת שהמרווח הרצוי בין הכיור לתנור הוא 90 ס"מ (תלמידה טובה שלך!), אבל כמו שכבר הבנת מדובר בבית דתי והכל צריך להיות כפול - גם מקומות האחסון שהם נפרדים לסכו"ם, הכלים והסירים. לכן אני לא יכולה להוריד מצד אחד ולדחוף הכל שמאלה. זה חייב להיות סימטרי.
בעיקרון רציתי מאוד מרווח של לפחות 15 ס"מ בין שני הכיורים, כי אז זה פחות משפיץ, אבל אין ברירה. ויתרתי על זה בצער רב בשביל להגדיל את השיש משני הצדדים.
לא רואים את הצנרת כי כשישבתי על ההדמייה, רציתי להספיק כמה שיותר לפני שיצאתי לעבודה. לקחתי בחשבון פשוט איפה שהיא נמצאת. (הגדלתי את עומק השיש של מגירת התבלינים, אבל בפועל הוא יהיה קטן יותר בגלל הצנרת).
חשוב לי לציין שזה שבכלל שני הכיורים + 2 משטחי עבודה שהם חשובים בגלל שלוש המגירות שמתחתם (מחולקות לסכו"ם, צלחות, סירים) + תנור, נכנסים ביחד עד הצנרת המעצבנת = זה נס!
אני חייבת מרווח של לפחות 60 ס"מ מהקיר כדי לתלות בגדים בצורה נוחה. יש לי עוד הרבה מקומות אחסון חוץ מהמזווה הזה, ואני מעדיפה להחזיק פחות מוצרים שישבו אצלי על המדף (אם אני צריכה לבחור בין מצבי הקיצון) מאשר להגביל את יכולת התנועה שלי בתליית כביסה (פעולה שמאוסה עלי גם ככה).
+ יש לידי חנות שפתוחה 24 שעות ביממה למקרים שיהיה חסר לי משהו במזווה... (וגם חמותי גרה באיזור, ואפילו שמעתי שיש דבר כזה שנקרא לבקש משכנים... טוב, על מי אני עובדת? אין סיכוי שזה יקרה!)
לגבי גובה הקלפות מהשיש, בן-זוגי סובל מתסמונת "אולסי פרי". הוא לא באמת בגובה של אולסי פרי, הוא רק מדמיין את עצמו כזה... אז היום באקט של "ללכת לקראת" העלתי את הקלפה לגובה של 55 ס"מ. (אפשר לקרוא לזה מחווה של רצון טוב + חוסר רצון לחתוך את אריחי הזכוכית המהממים שקניתי בשביל השקעים של הקיר, לכן הגבהתי את זה קצת, כדי שנחתוך בקרמיקה הפשוטה יותר).
קולט אדים זה רעיון נהדר, אבל כרגע לא בר תקציב. נסתפק בעובדה שיש חלון ענקי + שאני בדיאטה (כבר אמרתי, לא?) ומאז גיליתי שאפשר לבשל הכל! אבל הכל! בלי שמן! וממש לא פחות טעים! (אני חייבת לציין שממש הפחדת אותי עם התיאור על בועות השמן שעפות באוויר!)
סורנה, יש לי מעל הקלפות עוד 4 ארונות עם דלתות עד התקרה! מקומות אחסון זה הדבר שמאוד חשוב לי! אני לא רוצה להיתקע עם כלים של פסח בחדר אורחים.
הביטוי שלך "חנות למוצרי חשמל", לא יצא לי מהראש כל היום! אבל באמת לא נראה לי שיש הרבה ברירה... המקרר בנפרד עם תוספת מקום (כי אולי יום אחד נקנה מקרר גדול יותר), המכונת כביסה תקועה ושום ארון לא יסדר את העובדה הזאת.. מקסימום יסתיר אותה לפרקים אבל גם יסרבל את העבודה עם מכונת הכביסה (לפתוח 2 דלתות במקום אחת... לא מאוד קריטי, אבל בשימוש יומיומי זה שוחק). המקרוגל - חשבתי להעיף אותו מהחלון, אבל אז נזכרתי שהוא חוסך לי דקות יקרות של הפשרה, אז הוא נשאר.
אני אעלה מחר תמונה קצת יותר ברורה של התוכנית... בנתיים אני חייבת לעוף לישון כי יש לי תוכנית ראיונות לשדר על הבוקר.
(אגב עמרי, הצעתי אותך כמרואיין למפיק התוכנית שלי.. מתאים לך?)
שוב, תודה לשניכם!
כיף גדול!
שילת