שלום, אורח
אימייל : סיסמה: זכור אותי

נושא: מטבח בבית הנבנה שלנו

מטבח בבית הנבנה שלנו 01 נוב 2011 19:44 #1

שלום עמרי, לפני הכל- תודה רבה על ההשקעה באתר, אני חושבת שכולנו מרגישים שאכפת לך- וזה נפלא.
אנחנו נמצאים בשלבי תכנון של בית פרטי, יש לנו תכנית ראשונית של המטבח אבל היא מעוררת בנו שאלות. במטבח אמורים להיות איזור חלבי ובשרי, והרבה ארונות איחסון (אין מזוה, ונגור במקום שבו נצטרך לעשות קניה מרוכזת פעם בחודש..) יש לנו ילדים וכרגע בכל ארוחה משתתפים לפחות 6 אנשים, לכן היה לנו חשוב שיהיה שולחן נוח בתוך המטבח.
אנחנו מתייעצים איתך רק כדי לחשוב אם כדאי לקבוע אחרת את מיקום החלונות. האם חלונות נמוכים שמעליהם יהיה ארון יוכלו לספק הרבה אור? האם עדיף לעשות חלון גבוה וגדול אחד כדי שמעל לשיש באיזורים האחרים יהיה מקום מרווח יותר לארונות? (לגבי עיצוב הארונות וכו' ניפגש בהמשך עם מתכנן מטבחים, אבל על חלונות צריך להחליט כבר עכשיו)
נשמח לעצתך
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: מטבח בבית הנבנה שלנו 01 נוב 2011 20:42 #2

הי אליה,

נהדר שהאתר עוזר לכם :)

יש לך תכנית או סקיצה של המטבח שאת יכולה להעלות? (זה יכול להיות קובץ תמונה, PDF או מסמך וורד. מה שבא לך...)

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
עריכה אחרונה: 03 אוק 2012 10:42 מאת עמרי.
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: מטבח בבית הנבנה שלנו 01 נוב 2011 21:02 #3

יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: מטבח בבית הנבנה שלנו 02 נוב 2011 05:21 #4

הי אליה,

יש לי הרבה מה לומר על התכנית אבל הבנתי ממך שזו לא תכנית סופית לכן לא אומר כלום מלבד השאלה שלך על החלונות.

אז ככה,

כדי שארונות עליונים יהיו בגובה שיאפשר מצד אחד גישה נוחה למשטח העבודה הנמצא מתחתם ומצד שני גישה נוחה לתוכן הארונות, קובעים את גובהם כ-50-60סמ מעל משטח העבודה (הנמצא בדרך בגובה של 92סמ מעל הרצפה).

אם נניח שהחלון מתחיל כ-8סמ מעל משטח העבודה ומסתיים כ-5סמ מתחת לארונות העליונים, זה משאיר לכם כ-40סמ של חלון...

וזה אומר, שיהיו לך חלונות צרים וארוכים...

העניין עם זה הוא לא כמות, האור כי נניח שאפשר לעשות חלונות כאלה יחסית ארוכים. העניין הוא שתחושת המרחב והקשר אל החוץ שחלון 'רגיל' נותן תלך לאיבוד. גם בגלל גובה החלונות וגם בגלל שיש מעליהם ארונות עליונים.

גובהי הוא 1.85מ', ואם אני אעמוד במטבח כזה, פשוט לא אוכל להביט החוצה בצורה נוחה. נראה לי שגם אנשים נמוכים יותר יתקלו באותה הבעיה.

בקיצור...

עדיף לעשות חלון אחד גבוה וגדול.

הנה הדמיה שתמחיש איך נראים ארונות עליונים מעל חלונות במטבח:








עמרי

נ.ב. אם עוד לא התחלתם בבניה והתכנית האדריכלית עוד פתוחה לשינויים, הייתי מציע שתתחילו כבר עכשיו לתכנן את הפונקציונליות של המטבח. כך, אם תגלו שצריך שינויים בצורת החלל הם יהיו אפשריים. את העיצוב האסתטי של המטבח באמת אפשר לדחות לאחר כך.
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
עריכה אחרונה: 03 אוק 2012 13:12 מאת עמרי.
יש להתחבר כדי להגיב.

תודה 02 נוב 2011 10:53 #5

אז איפה נשים את החלון? האם לדעתך יש מצב לעשות חלון פינתי, מעל לכיריים, בהנחה שהם כמובן לא צמודים לקיר ויהיה שם גם אדן פנימי שירחיק עוד את החלון? אין לנו תכנון להתקין קולט אדים)
(חוץ מזה, עכשיו אני סקרנית לדעת מה יש לך לומר. אז אם יש לך זמן וחשק- נשמח לשמוע.. מעבר לקיר הנמוך נמצאים הסלון ופינת אוכל)
יש להתחבר כדי להגיב.

מיקום חלון במטבח 02 נוב 2011 11:52 #6

אליה,

אחד הדברים שנראים לי בעיתיים בתכנון של המטבח הוא הכיריים הממוקמים בפינה.

מיקום כיריים בפינה גורם לכם כמה הפסדים...

-ארון כיריים כזה הוא יחסית גדול ולא מנוצל. הוא בא על חשבון ארונות המטבח הרגילים. הפינה גוזלת מ-'אורך' הקיר משני הצדדים.

-הפינה הקטומה מקטינה את שטח המטבח. אולי זה לא משמעותי כל כך מבחינת הפרקטיות אבל אסתטית, לדעתי, זה מכביד קצת.

-משולש משטח העבודה הנוצר מאחורי הכיריים הוא למעשה משטח עבודה לא מנוצל. המטבח לא גדול במיוחד, ויש בו שני כיורים... כל פיסת משטח עבודה פנויה היא נכס! נסי לדמיין כמה דברים יש על משטח עבודה במטבח פועל.

מלבד זה,

המרחק המינימלי המומלץ בין הכיריים לכיור הוא 90סמ'. זה משטח העבודה העיקרי במטבח וחשוב שיהיה גדול דיו. לפחות עבור אחד הכיורים אצלך זה לא קורה (הכיור העליון).
ודבר אחרון, מה קורה בקיר הנמוך בחלק הצמוד למקרר (הפינה הימנית התחתונה בשרטוט)? איך מגיעים לפינה הזו?? לדעתי צריך למצוא דרך לתכנן את המטבח שלא יהיו בו פינות כאלה לא מנוצלות.

ומה עושים בקשר לחלונות?

חלון פינתי זה לא לעניין - לא יפה ולא פרקטי.

חלון אחד גדול, כמו שהצעת בעצמך, נראה לי הפתרון הטוב ביותר.

אם תוציאו את הכיריים מהפינה תוכלו להגדיל עוד במעט את אחד החלונות. לפי דעתי זה מספיק (יש גם התחלה של חלון בתחתית השרטוט. נכון?) והתועלת שתצמח משיפור נפח האחסון והנוחות תהיה גבוהה מהתועלת של חלון נוסף.

אני סקרן לדעת למה אתם לא רוצים קולט אדים. הרי אי אפשר לשים ארון עליון מעל כיריים. והתועלת של קולט אדים במטבח היא גבוהה מאוד. שאיבת אדי מים, טיפות שמן, חסכון במזגן בחורף ובקיץ, יופי (לדעתי...). החסרון העיקרי של קולט אדים הוא הרעש שלו.

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: מיקום חלון במטבח 02 נוב 2011 13:07 #7

תודה!
החלטנו לקבוע פגישה עם מתכנן מטבחים כבר עכשיו,
מקוים שזה יפתור לנו את השאלות
(אתה לא מהצפון, נכון?)
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: מיקום חלון במטבח 02 נוב 2011 14:27 #8

אני חושב שזאת החלטה טובה מאוד!

נסו לחפש מעצב/מעצבת מטבחים בתשלום ולא להסתפק בעיצוב החינמי שמקבלים מנגריות או מחברות מטבחים.

אין להם יותר מדי סבלנות לקישקושים ודיונים.

אם תשלמו למישהו על התכנון והעיצוב הוא ירגיש מחויב לכם וירצה את הכי טוב עבורכם. וגם לכם יהיה מאוד נוח לנדנד לו שוב ושוב אם שאלות, תהיות ושינוי תוכניות.

אם את מעוניינת אני יכול לשלוח אלייך שאלון שיעזור לכם להגדיר את הצרכים ולעשות סדר בדברים.

אה כן...

אני לא מהצפון :)
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.
Time to create page: 0.206 seconds
Powered by פורום Kunena
פרזול למטבח חזיתות מטבח חיפוי קיר מזכוכית

תשובות לשאלות קוליות

איך לשדרג מדפים במטבח לבן?

גימור מט או מבריק לארונות מטבח לבנים?

מה צריך להיות גובה מיקרוגל בארון בילטאין?

שאלות ותשובות נוספות? לחצו כאן.

×

הרשמו לטיפים שלי וקבלו מיידית ובחינם...

  • שיטות עבודה בהן אני משתמש באופן אישי בכל מטבח אותו אני מעצב ומתכנן
  • רעיונות מקוריים שיסייעו לכם לתכנן מטבח סופר פרקטי ויפיפה!
  • מידע שיסייע לכם להוזיל את עלויות המטבח ולחסוך כסף!
  • בונוס - דוח מיוחד עם 10 הטעויות הנפוצות בעיצוב מטבחים וכיצד להימנע מהן
  • אני שונא ספאם ולעולם לא שולח ספאם. כתובת המייל שלכם בטוחה אצלי ולעולם לא אעביר אותה למישהו אחר.

אני כבר חייבת לתת לך פידבק על הטיפים האדירים שלך! העצות מצוינות. הכתיבה קולחת. אתה מחדש לנו דברים. מתייחס למה שחשוב לי מכל: פרקטיות ואסתטיקה. ולא שוכח לדבר על עלויות. לא ראיתי התייחסות כזו בשום מקום אחר.

--ליאת הלפרין. ירושלים

×

הרשמו לטיפים שלי וקבלו מיידית ובחינם...

  • שיטות עבודה בהן אני משתמש באופן אישי בכל מטבח אותו אני מעצב ומתכנן
  • רעיונות מקוריים שיסייעו לכם לתכנן מטבח סופר פרקטי ויפיפה!
  • מידע שיסייע לכם להוזיל את עלויות המטבח ולחסוך כסף!
  • בונוס - דוח מיוחד עם 10 הטעויות הנפוצות בעיצוב מטבחים וכיצד להימנע מהן
  • אני שונא ספאם ולעולם לא שולח ספאם. כתובת המייל שלכם בטוחה אצלי ולעולם לא אעביר אותה למישהו אחר.

אני כבר חייבת לתת לך פידבק על הטיפים האדירים שלך! העצות מצוינות. הכתיבה קולחת. אתה מחדש לנו דברים. מתייחס למה שחשוב לי מכל: פרקטיות ואסתטיקה. ולא שוכח לדבר על עלויות. לא ראיתי התייחסות כזו בשום מקום אחר.

--ליאת הלפרין. ירושלים

×
מחפשים מישהו שיתכנן לכם את המטבח?

שימעת יהב היא מעצבת מטבחים מומלצת מטעם לימון מטבחים.

"עם כל-כך הרבה פרטים שצריך לאזן - פרקטיקה, אסתטיקה, התאמה אישית ותקציב, תכנון מטבח חדש יכולה להיות חוויה מרגשת ומפחידה כאחד. תנו לי לדאוג לכאבי הראש, כך שאתם תוכלו להירגע, ובאמת ליהנות מרכישת מטבח שתפור בדיוק עבורכם."

לחצו כאן כדי לשמוע עוד פרטים!

שימעת יהב
תכנון ועיצוב מטבחים