שלום, אורח
אימייל : סיסמה: זכור אותי

נושא: היי עמרי. שאלה כללית בנוגע לתכנון מטבח

היי עמרי. שאלה כללית בנוגע לתכנון מטבח 04 יונ 2013 08:32 #1

היי עמרי, ראשית ברצוני לברך אותך על האתר המדהים הזה... אי אפשר שלא להגיע אליו ולהשאר!
שנית, אשמח על עזרה כללית.
קיבלתי תכנית קבלן. החלטנו שעושים מטבח לבד.
נפגשתי עם 2 חברות מטבחים והתאכזבתי מאד מהפגישה עם המעצבות. הרגשתי שהם לא נכנסות יחד אתי לתהליך המורכב של הפעילות במטבח, צרכי האחסון וכן הלאה.
בסוף התהליך, יצאו 2 סקיצות כמעט זהות לחלוטין.
מאז שרטטתי 4 סקיצות נוספות ביד חופשית של אופציות לתכנון המטבח.
התחלתי לחפש נגר / חברה שישבו איתי על הפרטים ויעשו תוכנית מלאה, כולל גוונים של מטבח רצוי. אני בסך הכל יודעת מה אנחנו רוצים מהמטבח...
לא יודעת מאיפה להתחיל - יש המוןןןן חברות ונגריות. חייבת לקבל עזרה - לא יודעת לאן לפנות מכאן ואני לא רוצה להתברבר בין עשרות. יש לי 3 חודשים לסיים את פרויקט המטבח - שהוא הפרויקט החשוב והיקר ביותר בביתנו החדש...
צירפתי שרטוט של המטבח.
אודה על עזרתך, עצתך, הכוונה וכולי!...
שני
עריכה אחרונה: 05 יונ 2013 19:53 מאת עמרי.
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: היי עמרי. שאלה כללית בנוגע לתכנון מטבח 04 יונ 2013 19:17 #2

הי שני,

תודה :silly:

את צודקת לגבי התחושה שלך לגבי מה שקורה בחברות המטבחים. בהרבה מהן (לא בכולן), פחות מעניין אותם שהמטבח שלך יהיה מיטבי, מעניין אותם רק למכור :evil:...

אז כדי לעזור לך לעשות קצת סדר, לפחות בהתחלה, אני מצרף שני קבצים שאני עובד אתם. קובץ אחד הוא שאלון שיעזור לך לגלות דברים שאולי לא חשבת עליהם. וקובץ שני הוא טבלה לתליה על המקרר כדי לעקוב אחרי דברים קטנים וחשובים הקורים במטבח שלך כיום (יותר הסברים יש בקבצים עצמם).


File Attachment:

שם קובץ: Limon_questions.pdf
גודל קובץ:393 KB


File Attachment:

שם קובץ: Limon_Mekarer_Table.pdf
גודל קובץ:271 KB


הסתכלתי על התכנית שהעלית אבל אין לי יותר מידי מה לומר עליה כי מדובר בסקיצה מאוד כללית.

אני יכול לנסות לעזור לך כאן בפורום כשיש לי זמן. תעלי את סקיצה של תכנית המטבח שתכננו לך בחברת המטבחים ואנסה לתת לך פידבק על מה הדברים הטובים ופחות טובים בתכנית שלך.

יש גם אפשרות לתכנון בתשלום אבל בואי תראי קודם אם הפורום הוא מספיק כדי לענות על השאלות והלבטים שיהיו או שכבר יש לך.
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: היי עמרי. שאלה כללית בנוגע לתכנון מטבח 05 יונ 2013 04:30 #3

היי שני,
משהו חשוב שכדאי לזכור, יש הרבה אי הבנות בעניין.
נגר הוא איש ביצוע! לא תכנון ועיצוב.
המטבח הוא כמו שכתבת, החדר היקר ביותר והמעוצב ביותר בבית - הרבה חיבורים בין חומרים ופונקציות,
חלוקת הארונות, העמדה שלהם מול הסלון, חלוקה פנימית, חשמל תאורה ומים, כלים חשמליים...
לאנשי ביצוע יש ניסיון בשטח וחשוב להקשיב להמלצות שלהם אך הציפיה שיהיה תכנון בעיצוב טוב ויפה, התייחסות לשאר הריהוט והפריטים בבית ובטח השילוב של הצבעים והחומרים - בהכרח תאכזב.
גם חברות מטבחים כאמור מייצרות ומוכרות מטבחים
ולא בהכרח בראיה כוללת של הבית.
המלצתי (המעט משוחדת...) היא לפנות למעצב\ת פנים
שיתכנן - הדמיות של האופציות ותכניות מפורטות על פי הנתונים, המידות, סגנון החיים הנוח לכם.
אגב, יש מקום לבחון גם את המסדרון הארוך בכניסה לחדרים, כדאי לנצל את השטח טוב יותר. וגם - יש לך מדרגות ישר בכניסה לבית?
סורנה כפיר
תכנון ועיצוב פנים
soranakfir.com
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
054-7202280
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: היי עמרי. שאלה כללית בנוגע לתכנון מטבח 05 יונ 2013 12:11 #4

:huh:
תוך כדי תהיות וסקיצות מפוזרות בכל המקום.
שתי נקודות חשובות :
1. יש לנו 5 מדרגות מכניסה נוספת לבית. זו הכניסה מהחניה (כניסה משנית)
צמוד למדרגות מעקה בנוי נמוך - בסביבות 1.10 שאותו אנו שוקלים להרוס לטובת המקרר + משטח עבודה קטן נוסף (ליד המקרר)

2. בנוגע למסדרון בסלון - אנחנו הולכים להוריד את כל הקיר על מנת לפתוח מקום לפינת אוכל (שתהיה בעתיד) ולנצל טוב יותר את השטח הצמוד למטבח (בו ממוקדמת פינת האוכל בשרטוט המקורי.

כמובן שעשיתי שיעורי בית והכנתי רשימות של ציוד לאחסון, מכשירי חשמל על השיש ועוד...

צירפתי סקיצה ידנית עם מיקומים מפורטים בכתב יד.
ההתלבטויות הן:
א. האם כדאי להזיז את המקרר לטובת השינוי שציינתי לעיל
ב. האם מזווה שיגיע לגובה 1.5 בערך יספיק?
ג. האם אפשרי לנצל את הפינה לטובת מזווה רחב יותר?
ד. כיצד להכניס פריזר לתכנית (כרגע יש ברשותנו פריזר ישן ובעתיד ברצוני להחליפו לדגם חדש יותר)
ה. בנוגע לקולט אדים - האם יש קולט אדים שקט מאד? האם הוא יעיל ושווה את ההשקעה?
כל הערה/הארה נוספת תתקבל בברכה!
קבצים מצורפים:
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: היי עמרי. שאלה כללית בנוגע לתכנון מטבח 05 יונ 2013 16:47 #5

שני יקרה,
עם כל הרצון הטוב, באמת לא ניתן במסגרת פורום לתכנן מטבח שלם ובוודאי שלא בית.
את יכולה לקבל כאן הרבה ידע מקצועי, טיפים ורעיונות, בחינת שינויים ושיפורים בתכנית קיימת
אבל לא תכנון מלא שמתחשב בכל הנתונים, במידות הקיימות, בצרכים וסגנון החיים שלכם.
אם תעלי תכנית ברורה אני מניחה שלעומרי ולי עשויות להיות הערות שיעזרו, לא מצליחה להבין דבר מהשרטוט המצורף.
לגבי שאלתך בעניין קולט האדים, אז ממליצה על היעילות של קולט עם ארובה, הוא באמת שואב את האויר והריחות החוצה. קולט עם פילטר הרבה פחות. בעניין הצורך - מאד תלוי באוורור הכללי בחלל, כמות הבישולים ומיקום המטבח ביחס לחלל כולו.
סורנה כפיר
תכנון ועיצוב פנים
soranakfir.com
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
054-7202280
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: היי עמרי. שאלה כללית בנוגע לתכנון מטבח 05 יונ 2013 17:41 #6

העלתי סקיצה מודגשת יותר
אולי בכ"ז תוכלו לומר לי מה דעתכם...?
קבצים מצורפים:
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: היי עמרי. שאלה כללית בנוגע לתכנון מטבח 05 יונ 2013 18:57 #7

הי שני,

אני לא בטוח שהצלחתי להבין עד הסוף את השרטוט אבל אנסה...

א. בשרטוט שהעלית המיקום של המקרר נראה די טוב. אז אם אתם מסתדרים עם צמצום הכניסה מכיוון החניה אז אני חושב שזה כדאי (אחרת המטבח יהיה קטן יותר כי המקרר יצטרך להיות במקום אחר, נכון?).

ב. מזווה שהמגירה העליונה ביותר שלו נמצאת בגובה 1.5מ' הוא מזווה המנצל את הגובה היטב. כומר גובה המזווה צריך להיות כ- 30-40סמ' יותר מגובה המגירה העליונה. כלומר 180-190סמ'. מה שאומר ש... מזווה שגובהו הכללי החיצוני הוא 1.5מ' הוא קצת נמוך מידי (תצטרכו לוותר על מגירה/נשלף).

ג. אפשר מעל הפינה של השיש במטבח לעשות ארון (תריס או דלת) עם מגירות נשלפות כך שישמש כמזווה. מתחת לשיש בפינה זה פחות נוח. יש פתרונות כמו מג'יק קורנר שהם יקרים יחסית ונפח האחסון שלהם קטן למדי ולרוב לא משתלם.

ד. קשה לקרוא את כל הפרטים של התכנית אז אני לא יודע אם אני מדייק - מקפיא הנכנס מתחת לשיש אפשר אולי למקם מתחת לאי יחד עם יחידת אחסון נוספת. תצטרכו לוותר על כסא אחד או שניים. אפשר לבדוק אופציה לעשות כסא בניצב במקום כסאות אחד מול השני.

ה. יש מישהו שלוקח קולטי אדים ומתקין את המנוע שלהם מחוץ לבית. זה מאוד שקט ונוח. (מצד שני זה יותר יקר...). אם זה מעניין אותך אני יכול להעביר אלייך את הפרטים שלו.

מקווה שזה עוזר :)
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: היי עמרי. שאלה כללית בנוגע לתכנון מטבח 05 יונ 2013 19:28 #8

א. אכן כן. נראה לי שעבור כניסה משנית לבית זה מספיק..
ב. זה לא יראה מצחיק שיהיה רווח בין המזווה לתקרה מגובה 1.90 ועד ל-2.70 ?... או שכדאי לסגור עם קלפות אטומות עד למעלה?
ג. בגלל שאני זקוקה לשטח אחסון גדול מאד ביחס למטבחים ביתיים חבל לי לוותר על הפינה לגמרי. מלבד מג'יק קורנר יש אופציה אחרת שהיא יעילה? (יש לי שטח של 2 ארונות בגדים 4 דלתות עמוסים בתבניות אפיה וציוד לעיצוב עוגות ושוקולד וזה מלבד הציוד ה'רגיל' של מטבח)
ד. ה"אי" כביכול הוא בעצם שולחן אוכל במידות 180/80 גובה 70 ס"מ. אנחנו מאד לא אוהבים לשבת לשולחן גבוה ואני לא כל כך אוהבת את סגנון הבר בבית... אנחנו מתלבטים אם להפוך אותו לחצי-אי עם מגירות ושטח אחסון נוסף ואז למקם פינת אוכל מחוץ למטבח..
ה. אם אתה חושב שקולט אדים באמת יעיל - אשמח לקבל פרטי התקשרות. אני מניחה שאתה מדבר על קולט עם ארובה... זה לא יכער את כל המטבח?... יש לי חלון אחד בלבד במטבח והוא פינתי ובקושי מורגש.
ו. שאלה נוספת - בצד שמאל היכן ששטח השיש מוארך מאד - האם ניתן למקם יותר מ-2 קלפות מבלי שירגיש עמוס מדי? אני מאד חוששת מעומס יתר ותחושת מחנק.
ז. בסה"כ לדעתך התכנית 'עובדת'? מבחינת שטחי עבודה, משולש הזהב, מרחקים ושטחי הנחה?...

עוזר מאד! תודה!
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: היי עמרי. שאלה כללית בנוגע לתכנון מטבח 08 יונ 2013 05:50 #9

הי שני,

ב. לגבי המזווה, התכוונתי שהחלק עם המגירות (הנשלפים) יהיה בגובה שציינתי. ברור שמעל חלק זה כדאי להוסיף ארונות עליונים.

ג. לגבי פינת המטבח, מה שמנצל את נפח האחסון ב-100% הוא ארון עם מדפים קבועים. זה יכול להיות ארון פינתי. כלומר ארון שיש לו דלת בזווית של 90 עם ציר באמצע הדלת.

זה יוכל להיות גם ארון רק על צד אחד של הפינה (כדי שבצד השני יהיו מגירות או משהו אחר). בארון כזה הגישה לחלק הפנימי היא קשה ולא נוחה.

ד. אם חצי האי יהיה בגובה של שולחן אוכל אז לא ניתן למקם מגירות מתחתיו. אם הבנתי אותך נכון אז צריך לזכור שיש גם סוקל וצריך מקום לרגליים מתחת לשולחן...

ה. קולט אדים בעל חוזק יניקה טוב באמת יעיל. ואם המנוע מחוץ לבית אז הוא גם פחות רועש. לדעתי מאוד כדאי. למי שמתעסק עם זה קוראים דורון אונטר - 052-5712786.

ו. הכיריים הם באמצע השיש השמאלי, אז איך התכוונת למקם שם שני ארונות קלפה עליונים?? כך או כך, לדעתי ארון קלפה בודד בגובה 40-50סמ (כלומר לא קלפה כפולה) לא ייצור עומס.

ז. לא הצלחתי להבין מה יש משמאל לכיור, זה נראה שיש שם יחידה גבוהה (לא טוב...). אז אם אין שם יחידה גבוהה אני חושב שמשולש העבודה הוא טוב (ודאי שהאורך המקסימלי של כל צלע הוא לא יותר מ-2.7מ') ויש משטחי הנחה לכיור ולכיריים.

למקרר חסר משטח הנחה בגלל המזווה אבל המיקום שלו נוח יחסית לכיור ולכיריים.

עמרי
עמרי רדאי - תכנון ועיצוב מטבחים

"אנחנו משקיעים במטבח שלנו עשרות אלפי שקלים. אין לנו מקום לטעויות בתכנון!"
יש להתחבר כדי להגיב.

לגבי: היי עמרי. שאלה כללית בנוגע לתכנון מטבח 15 יונ 2013 17:47 #10

תודה רבה על הכל!
בכל מקרה, קבעתי פגישת התייעצות עם מיטל..
יש להתחבר כדי להגיב.
Time to create page: 0.175 seconds
Powered by פורום Kunena
פרזול למטבח חזיתות מטבח חיפוי קיר מזכוכית

תשובות לשאלות קוליות

איך לשדרג מדפים במטבח לבן?

גימור מט או מבריק לארונות מטבח לבנים?

מה צריך להיות גובה מיקרוגל בארון בילטאין?

שאלות ותשובות נוספות? לחצו כאן.

×

הרשמו לטיפים שלי וקבלו מיידית ובחינם...

  • שיטות עבודה בהן אני משתמש באופן אישי בכל מטבח אותו אני מעצב ומתכנן
  • רעיונות מקוריים שיסייעו לכם לתכנן מטבח סופר פרקטי ויפיפה!
  • מידע שיסייע לכם להוזיל את עלויות המטבח ולחסוך כסף!
  • בונוס - דוח מיוחד עם 10 הטעויות הנפוצות בעיצוב מטבחים וכיצד להימנע מהן
  • אני שונא ספאם ולעולם לא שולח ספאם. כתובת המייל שלכם בטוחה אצלי ולעולם לא אעביר אותה למישהו אחר.

אני כבר חייבת לתת לך פידבק על הטיפים האדירים שלך! העצות מצוינות. הכתיבה קולחת. אתה מחדש לנו דברים. מתייחס למה שחשוב לי מכל: פרקטיות ואסתטיקה. ולא שוכח לדבר על עלויות. לא ראיתי התייחסות כזו בשום מקום אחר.

--ליאת הלפרין. ירושלים

×

הרשמו לטיפים שלי וקבלו מיידית ובחינם...

  • שיטות עבודה בהן אני משתמש באופן אישי בכל מטבח אותו אני מעצב ומתכנן
  • רעיונות מקוריים שיסייעו לכם לתכנן מטבח סופר פרקטי ויפיפה!
  • מידע שיסייע לכם להוזיל את עלויות המטבח ולחסוך כסף!
  • בונוס - דוח מיוחד עם 10 הטעויות הנפוצות בעיצוב מטבחים וכיצד להימנע מהן
  • אני שונא ספאם ולעולם לא שולח ספאם. כתובת המייל שלכם בטוחה אצלי ולעולם לא אעביר אותה למישהו אחר.

אני כבר חייבת לתת לך פידבק על הטיפים האדירים שלך! העצות מצוינות. הכתיבה קולחת. אתה מחדש לנו דברים. מתייחס למה שחשוב לי מכל: פרקטיות ואסתטיקה. ולא שוכח לדבר על עלויות. לא ראיתי התייחסות כזו בשום מקום אחר.

--ליאת הלפרין. ירושלים

×
מחפשים מעצבת פנים מומלצת?

סורנה כפיר היא מעצבת פנים מומלצת מטעם לימון מטבחים העוסקת בתכנון ועיצוב פנים לדירות ובתים בשיפוץ ודירות קבלן בתהליך בניה.

"כל פרויקט שיפוץ ובניה הוא אתגר מרגש עבורי. יחד אתכם נוכל למצוא פתרונות ולהפוך אילוצים ונתונים קבועים של השטח לבית פרקטי, אישי וייחודי בהתאם לחלומות ולרצונות שלכם."

סורנה כפיר
תכנון ועיצוב פנים
www.soranakfir.com
054-7202280